Battlefield 1 přínáší inovaci pro Playstation 4 rozlišení 190×90!

Každá nová funkce a technologie s sebou nese také riziko. Jde o další věc, která se může pokazit. Což je právě ukázka dynamického rozlišení Battlefield na Playstation 4.

Dynamické rozlišení je ve své podstatě výborná technologie. Když je scéna klidná a na grafické výpočty méně náročná, vykresluje se automaticky v nejvyšším možném rozlišení, aby se mohl uživatel kochat a naopak když dojde na střelbu a výbuchy, při kterých by klesla snímková frekvence, využije se prostého faktu, že kochání se detaily je to poslední, na co by měl uživatel myšlenky, dočasně se sníží rozlišení na takovou úroveň, která je třeba k udržení plynulých FPS. Pak se opět vše vrátí do původních kolejí.

Battlefield 1 160 X 90 02

Ve světě konzolí je dynamické rozlišení využíváno čím dál častěji, a tak by se mohlo zdá, že už jde o po všech stránkách dobře vyladěnou záležitost, která nemá čím překvapit. Přesto se jí to podařilo. Když si uživatelé Playstation 4 spustili nový Battlefield 1, čekala je nezvyklá grafická podívaná. Rozlišení obrazu totiž kleslo až na 160×90. Ve hře zkrátka zůstala chyba, která umožnila snížení až na hodnoty připomínající grafický pravěk.

Battlefield 1 160 X 90 01

Fakticky jdou ještě za něj. Grafický standard CGA z roku 1981 podporoval rozlišení 320×200, takže (nebudeme-li řešit barevnou hloubku), nabízel plošně téměř 4,5× vyšší rozlišení. Kdo pamatuje hry jako Wolfenstein 3D nebo Doom a Doom 2, si jistě dokáže představit, jaké překvapení vyvolá, pokud se obývákovém FullHD či 4k televizoru začne zobrazovat herní obsah v rozlišení ještě několikanásobně nižším, navíc měkce rozostřený přepočtením na rozlišení displeje.

Battlefield 1 160 X 90 03

Většina uživatelů toto nevítané zpestření vzala s nadhledem, a tak sociálními sítěmi začaly koloval screenshoty, které vypadají všelijak, jen ne tak, jak by se dalo čekat od DirectX 12 hry z roku 2016. K tomu přibylo několik vtípků a z bugu se stala téměř virální záležitost. Celá situace s sebou nese ale i jedno ponaučení: byť se zdá, že je při soubojích důležitější snímková frekvence než rozlišení, ukázal tento bug, že toto pravidlo neplatí bezmezně, ale jen do určité míry. Jakmile přestane být nepřítel rozlišitelný od sudu, má detailnější obraz prioritu i na úkor pár FPS.

zdroje: diit.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

%d blogerům se to líbí: